fbpx
Biznes

Co się stało z impro klasą – czyli Komediowy gra do Kaczmarskiego | NOWOŚĆ

Zapraszamy na kolejny wieczór improwizacji teatralnej inspirowany zawartością naszej Czytelenki – klubowego księgozbioru, w którym daliśmy upust bibliofilskim zapędom, także po to, by spróbować w jak najprecyzyjniejszy sposób rozwinąć znaczenie przymiotnika „komediowy”. Jednak indeks naszych literackich inspiracji jest znacznie bardziej rozbudowany, a ich powinowactwa z komedią niejednokrotnie mniej jednoznaczne. I tym razem zainspirujemy się tekstami Jacka Kaczmarskiego! Wybrane utwory pieśniarza posłużą jako punkt wyjściowy do zagrania serii improwizowanych scen, którym nieobce będą żart i ironia, a także nuta liryczna.

Jacek Kaczmarski – poeta, kompozytor i piosenkarz, autor tekstów piosenek, a także prozaik. Związany z kabaretem Pod Egidą. Przez wiele lat blisko współpracował z Przemysławem Gintrowskim i Zbigniewem Łapińskim. Postać Kaczmarskiego jest powszechnie kojarzona ze stanem wojennym, a jego teksty identyfikowano jako głos antykomunistycznej opozycji. Chociaż sam pieśniarz przebywał we Francji, gdy w Polsce wybuchł stan wojenny, to jego teksty rozpowszechniano w nieoficjalnych wydawnictwach, a piosenkę „Mury (1978) uznano za nieoficjalny hymn Solidarności (mimo iż sam autor konsekwentnie trzymał się innej interpretacji). W 1984 zaczął pracować w Monachium dla Radia Wolna Europa, gdzie Został członkiem redakcji Rozgłośni Polskiej. Pisał też dla serwisu informacyjnego Fakty. Wydarzenia. Opinie. W roku 1995 wraz z rodziną osiedlił się w Australii, skąd przyjeżdżał do Polski na koncerty i promocje kolejnych płyt. 

Jacek Kaczmarski reprezentował nurt tzw. piosenki autorskiej, czyli w całości stworzonej przez jedną osobę, tak w warstwie tekstowej, muzycznej, jak i wykonawczej. Znany jest głównie dzięki piosenkom o tematyce historycznej i społeczno-politycznej. Jednak w swoich utworach nie stronił również od muzycznych cytatów, stylizacji, nawiązań do literatury i malarstwa – przy czym często służyły one do opowiadania istniejących już tekstów kultury na nowo, do wyrażenia nieznanych oryginałowi sensów.

Bilety: 35 zł

Bilety na spektakl można kupić:

ZASADY UCZESTNICZENIA W SPEKTAKLU

1. Podczas spektakli udostępniamy widzom nie więcej miejsc na sali, niż jest to dozwolone. Prosimy o zajmowanie miejsc zgodnie z oznaczeniami, z zachowaniem wymaganych odstępów.
2. Udział widzów w spektaklu jest dopuszczalny pod warunkiem zakrywania ust i nosa. Prosimy o wzięcie ze sobą maseczki ochronnej..
3. Widzów wpuszczamy na widownię nie wcześniej niż pół godziny przed rozpoczęciem spektaklu.
4. Osoby, które kupią bilet stacjonarnie, tj. w kasie Klubu przy ul. Nowowiejskiej, zostaną poproszone o podanie danych osobowych umożliwiających kontakt na wypadek wykrycia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wśród uczestników danego wydarzenia i dochodzenia epidemiologicznego. Dane takie będą przechowywane przez dwa tygodnie. Podanie danych jest wskazane, jednak nie jest obligatoryjne.
5. Zakup biletu i przyjście na spektakl jest jednoznaczne z oświadczeniem widza, że nie jest objęty kwarantanną oraz że w ciągu ostatnich 10 dni:
– nie przebywał w krajach o zwiększonej zachorowalności na koronawirusa
– nie miał kontaktu z osobami, u których potwierdzono zakażenie koronawirusem
– nie występowały u niego objawy infekcji koronawirusem (gorączka, kaszel, biegunka, duszności, bóle mięśni i stawów itp.).

W przypadku wystąpienia niepokojących objawów zdrowotnych prosimy o nieprzychodzenie na spektakl i pozostanie w domu.