fbpx
Biznes

Ballady i romanse 3.0. & Eliza Kącka

„Ballady i romanse”… każdemu coś to mówi, każdy to kiedyś przerabiał na lekcji polskiego: Mickiewicz, Świteź, szkiełko i oko, mistrz Twardowski na kogucie. Przeczytać, zaliczyć, zapomnieć. Tymczasem Klub Komediowy zaprasza do ponownej lektury!

I tak w pierwszej kolejności namówiliśmy sześcioro autorów i autorek: Marka Bieńczyka, Jana Gondowicza, Elizę Kącką, Aleksandrę Przegalińska, Tomasza Stawiszyńskiego i Adama Leszczyńskiego — by poświęcili swój czas, wiedzę i dowcip do napisania krótkich tekstów odbijających się od poszczególnych „Ballady i romanse”. Do owych tekstów zaskoczeni improwizatorzy zagrają sześć spektakli impro, biorąc się z wieszczem za bary! Taki komediowy bryk z romantyzmu.

Zanim zaczną się wakacje, razem z pisarką i literaturoznawczynią Elizą Kącką weźmiemy na warsztat utwory: „Romantyczność” oraz „Pierwiosnek”

 

Eliza Kącka – adiunktka na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Opublikowała książki akademickie: „Stanisław Brzozowski wobec Cypriana Norwida” (Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, 2012) oraz „Lektura jako spotkanie. Brzozowski – tekst – metoda” (Universitas, 2017), a także książki prozatorskie „Elizje” (Lokator, 2017), „po drugiej stronie siebie” (Lokator, 2019) oraz „Strefa zgniotu” (Lokator, 2022) . Współredaktorka antologii „Poeci i poetki przekraczają granice” (FA-art, 2011), redaktorka wyborów poezji mniej współczesnej (w tym Norwida – dla Universitasu). Członkini Zarządu Głównego TLiAM, kapituły Nagrody Literackiej GDYNIA i Nagrody Literackiej m.st. Warszawy. Z sieci znana głównie (w swoim mniemaniu) jako autorka małych próz/nasłuchów miejskich. Recenzentka i czytelniczka literatury najnowszej. 

_______________

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

 

Bilety: 35 zł

Bilety na spektakl można kupić:

ZASADY UCZESTNICZENIA W SPEKTAKLU

1. Podczas spektakli udostępniamy widzom nie więcej miejsc na sali, niż jest to dozwolone. Prosimy o zajmowanie miejsc zgodnie z oznaczeniami, z zachowaniem wymaganych odstępów.
2. Zakup biletu i przyjście na spektakl jest jednoznaczne z oświadczeniem widza, że nie jest objęty kwarantanną oraz że w ciągu ostatnich 10 dni:
– nie przebywał w krajach o zwiększonej zachorowalności na koronawirusa
– nie miał kontaktu z osobami, u których potwierdzono zakażenie koronawirusem
– nie występowały u niego objawy infekcji koronawirusem.

W przypadku wystąpienia niepokojących objawów zdrowotnych prosimy o nieprzychodzenie na spektakl i pozostanie w domu.